Volym & Massa? Svammelbrassa!

Ibland är jag så dååååålig! Jag har aldrig varit en fena på att uppskatta hur långt något är, avstånd till saker och ting, hur mycket något väger osv.  Och med aldrig varit en fena menar jag totalt värdelös. Som när jag lagar mat. Av någon anledning så lyckas jag fylla kastrullerna jämt. Lagade barnmat till Niilo idag, äppelpuré och "Monstermos" (rotfruktsmos med broccoli & ärtor). Nu har han mat till typ nästa jul.




Ja! Ni ser ju själva! Aja, ungen lär ju inte svälta iaf. Bra det.
Idag blev det morgon 06.30 hos oss, men det gjorde inget alls för vi hade igår lagt oss oförskämt tidigt för att vara oss. 22.30! Det har nog inte hänt sen...ja, jag vet inte när. Men jag har mått dåligt länge nu och Kimmo var också helt slut så det var lika bra. Och hur pigga var vi i morse? Oförskämt...!

Skulle ha varit på vinkväll hos mammakompis Josefine idag, men jag kände att det kanske var bäst att se till att bli ordentligt frisk. Hoppas på omtag snart! Gillar alla mammagrupper som har vinkvällar på schemat. My kind of group! Men lite lyckades jag fixa idag iaf. Jag och Kimmo införskaffade en klematis (en blomma - ej en könssjukdom), hjälpte min syster som anordade en möhippa att leverera offrets första uppdrag (hon bodde några hus bort från oss bara). Kvinnan såg något förvirrad ut när vi kom och knacka på. Fast det roligaste var nästan när vi 08.00 på morgonen mötte upp gänget som skulle ha möhippan. Det var nästan ingen som kände varandra, och Kimmo presenterade sig "Hej, Kimmo. Det är jag som är strippan". Haha! Humor...

Nu ska vi se om vi lyckas få igång Avatar. Får nästan skämmas, men vi har inte sett den än... So here it goes! Till efterrätt blir det glass med krossade nybakade M&M Cookies (recept kommer imorgon för er som önskar) 

Goder Natter på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback