Dåligt Barnens Hus, D Å L I G T!

Det är sällan jag väljer att "hänga ut" affärer pga av dålig service. Alla kan ha en dålig dag. Men om jag hade varit säljchef på Barnens Hus i Västerås så hade jag varit djupt oroad. Anledningen till att jag dedikerar ett helt inlägg om detta är för att det är så konsekvent dåligt, och man kan ju bara hoppas att någon berörd hittar hit av någon anledning.

Expempel 1. Inköp av cykelsits.

Jag och Kimmo kommer dit och är KÖPSUGNA. Vi vill ha en rejäl cykelsits och är villiga att lägga pengar på en dyrare modell som vi har spanat ut. Vi ställer oss och börjar plocka lite med stolar, hjälmar osv. Vi ser personal och förväntar oss att någon kommer fram för att hjälpa/sälja oss en cykelsits. Vi vill helst ha den igår, eftersom vi snart ska resa iväg. Ingen kommer. Ingen kommer ens fram för att säga "Hej, kommer alldeles strax, ska bara ta hand om en annan kund först". Istället ser vi hur inte bara en ur personalen sneglar lite bittert på oss typ "åhnej, inte en kund NU IGEN". Fortfarande ingen som kommer fram. För tydligen är det viktigare att stapla upp varor innan man säljer. Till slut ringer vi på klockan, och efter några minuter släpper en av personalen prismarkeraren och släpar sina fötter mot oss. Inget leende, inget "Hej - vill ni ha hjälp?". En knepig tystnad uppstår, och jag börjar sälja in stolen till mig själv. Vet inte hur många gånger det har hänt. Tragiskt.

Exempel 2. Vi ska ha en lättare "resevagn", eftersom jag inte kan lyfta vår vanliga vagn in och ut ur bilen själv.

Jag och Kimmo far till Barnens Hus efter att ha fått superb hjälp hos Babyproffsen, och vi är på gott humör. Tänker att vi ändå bör kolla vad Barnens Hus har för utbud. Kommer in i affären och det är nästan inga kunder, men personal ser vi kanske två-tre som spatserar runt och ser frågande ut. Vi ställer oss vid vagnarna och börjar klämma lite. Vi väntar i kanske fem minuter - och trots tidigare ögonkontakt kommer ingen fram. Eftersom jag själv jobbar med sälj kan jag inte för mitt liv förstå hur man inte kan gå fram och hälsa på kunderna och fråga om de behöver hjälp med någonting. Eller man kan till och med bara säga "Hojta till om ni vill ha hjälp" och låta kunderna klämma lite själva först. Vadsomhelst! Eftersom vi ser en i personalen prismärka varor (som vanligt) så förväntar vi oss att hon ska komma till vagnarna när hon är klar. Men icke. Kimmo går och letar efter någon annan men ser ingen. Vi ringer till slut på klockan, och efter ytterligare några minuter kommer kvinnan som tidigare prismärkt. När vi frågar (hyfsat enkla frågor som vilka vagnar som väger minst, som går att fälla till helt liggläge) så mumlar hon nåt om "men det står väl på lappen...", vilket det inte gör.  Men det står väl i nån broschyr? Borde man inte ha lite bättre koll på deras egna vagnar? Det är inte hjärnkirurgi direkt. Jag kunde mer än vad hon kunde, och kände att jag redan var irriterad. Till slut är vi i alla fall lite intresserade av en vagn som vi även såg på Babyproffsen - och vi ville jämföra priset å lite såna saker. Eftersom den bara fanns i rosa så frågar jag "har ni några andra färger på lagret?", varpå hon säger "jag vet faktiskt inte hur det ser ut på lagret med just den här vagnen". Efter den meningen förväntade jag ju mig kanske att hon hade fortsatt med "men det kan jag kolla upp", men jag måste själv initiera frågan om att vi kanske kan kolla upp det hela, och hon svarar med en suckande "ja...vi kanske kan kolla på datorn då" VAD ÄR DET FÖR PROBLEM? Ursäkta så hemskt mycket att jag vill köpa era varor! Men tro mig. Det kommer inte att hända. Ringer till Babyproffsen imorgon och ber dem ta hem vagnen, även om det kostar några hundralappar mer.



Kommentarer
Postat av: Vanessa

Oh, känner igen det där, min policy är, vill inte dom sälja vill inte jag köpa. Lätt som en plätt.

2010-07-17 @ 11:55:38
Postat av: Sarah

Jag håller med. Vi har fått oerhört dålig service varje gång och jag har tappat lusten totalt att handla hos dom. Funderar faktiskt på att skicka en insändare till VLT så dom får lite ris!

2010-07-17 @ 14:44:23
URL: http://strimmor.com
Postat av: Kajsa

Satsa på insändaren Sarah! Och Vanessa, du har ju helt rätt. Vi köpte vår resevagn på Babyproffsen. Och vi är sååå nöjda!

2010-07-19 @ 23:58:09
Postat av: Anka

Du har så rätt, väljer alltid babyproffsen före barnens hus för där kan de alltid sin sak och trevliga.

På barnens hus kan det INGENTING om sina produkter konstigt nog...

2010-07-20 @ 11:12:39
URL: http://blomsteranka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback