Knasigheten går i arv.

Vaknade av den här synen, som vanligt nuförtiden:



Niilo sover nämligen med antingen armar eller ben utanför spjälsängen. Vill ni höra något knepigt? Både jag och min mor gjorde likadant. Den går alltså i arv, knasigheten. Märkligt det där. Niilo låg ju visserligen på sniskan redan i magen så egentligen borde jag väl inte vara förvånad.



Jag är fullt medveten om att detta blir mer och mer en mammablogg, men i mitt liv hinns det inte med så mycket annat just nu. Har några spännande saker på gång, men de berättar jag lite senare om. Dock tycker ju jag att mammalivet är väldigt spännande redan som det är, eftersom man får lära sig nya saker hela tiden. Niilo är ju vaken nästan hela dagarna nu förutom några powernaps så det blir inte att man har lika mycket tid som innan.

Idag skulle egentligen Kimmo ha varit pappaledig men det har varit lite körigt för honom på jobbet så det gick inte. Riktigt trist, tycker jag (och förmodligen Kimmo också)! Det är så mysigt att ha hela familjen hemma. När Niilo har vaknat från sin lilla lur ska vi nog bara leka lite, äta lite lunch, och sen gå en promenad som får avslutas med lite gungande. Blir nog mellanmål ute i det gröna.

Avslutar förmiddagens inlägg med ett riktigt hett tips till alla er med småknoddar (om ni inte redan har upptäckt detta): Bebisar älskar ju fjärrkontroller. Blir tokig på Niilo. Han slänger sig efter dosorna! Så nu köpte vi en leksaksdosa, fungerar hur bra som helst! Den spelar och blinkar också.




Kommentarer
Postat av: Vanessa

Fjärrisar är grejen! Mannen tog hem en från jobbet som vi tvättade och donade, så nu har mysdjuret en egen framför tv:n, det är guld!

2010-05-21 @ 19:13:46
Postat av: malin

åh gud så söt han är!

2010-05-21 @ 21:08:27
URL: http://sthlmcalling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback