Plockeliplock, vem plockar där?

Inte är det Niilo - hans mor visst det är!
Det var ju ingen överdrift det här med att det blir mycket plockande när man har barn. Och det värsta är att jag inser att detta bara är början. Det känns som att dagarna har blivit till en ringlek där Niilo plockar fram och jag går efter och plockar upp. Fast jag förstår honom. Jag tröttnar också på grejer fort, man vill till något nytt, något roligare, något spännande! Så jag går snällt efter och plockar. Med lite tur kanske man tappar ett semesterkilo eller två.

Apropå plockande...Att semestern är slut och att man är tillbaka till verkligheten blev extremt tydligt idag när jag åkte buss. Det är ju härligt att det finns människor till allt, men idag var det en gubbe som satt och åt körsbär. Inget fel med det, men han smaskade och grejade, kletade körsbärsklägg överallt och spottade ner kärnorna i hans ryggsäck och en del ut i bussen.. Uäääk! Kände bara det rosaskimrande semesterglittret var över.

Sa i allafall upp mitt kort på Njoy idag. Nu väntar tre år med Friskis & Svettis! Jag är taggad! Ikväll kommer Charlotte och äter middag med mig och Niilo. Kimmo jobbar i Stockholm hela denna vecka så han blir nog sen. Det ska bli så mysigt å träffa Charlotte! Hon har en kompis till Niilo i sin mage minsann. Jag längtar ihjäl mig efter den lilla som väntas komma som en liten julklapp =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback