Ticketack-pickepack

Idag på dagens måsten står:

*Duscha
*Promenad ner på stan
*TBC-vaccination för Niilo
*Apoteket, insektskräm (obs. icke att förväxlas med ansiktskräm)
*Köpa cykelhjälm till Niilo
*Köpa matstol till Niilo, till Öland
*Packa Niilos & min väska. Kimmo har som vanligt redan packat. Han är duktig han...
*Städa lägenheten

Gu va jag har nyst inatt. Det var helt rätt val att sova på soffan, Niilo hade vaknat direkt om jag hade legat i sovrummet. Men idag har jag förberett med allergitablet, så nu kan inget stoppa mig ("jag bara rullar fram...."osv). Efter vaccinationen idag ska jag äta lunch med Kimmo på stan. Skulle gärna äta en sallad från Cornetto, men att sitta där är ju inget alternativ med vagn så det får kanske bli en picknick. Visste ni förresten att ordet picknick är franskt? Det hade jag nog inte trott. Men så är det. Det betyder typ "bära med sig litet". Det sistnämnda kanske var rätt logiskt i alla fall. Det var dagens språklektion det!

Nu ska jag packa skötväskan, göra iordning mig, ge Niilo mellanmål när han vaknar och sen traska. Hörs!

Ang. Bilden nedan: Såhär ser det ut nuförtiden, vagn, barn, gåstol, skötväska....inte undra på att man fått nyvunna muskler lite här och där! Och ja Malin D - det är din scarf, men den hängde där och var så passande. Jag har handtvättat den och behåller den som gisslan tills vi ses igen =) Snart hoppas jag? Tycker om den här bilden extra mycket för att jag står på handikapp-parkeringen. Vi har parkeringen bredvid...men jag känner mig mest hemma på denna! 

 



Kommentarer
Postat av: Hannah

Vilken fin bild, du är allt bra snygg Kajsis! Hot mama deluxe! Puss

2010-06-22 @ 16:06:49
URL: http://systerii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback