I bakande stund!

Oh lord, håller på att skapa ett mästerverk här känner jag. I bakväg alltså. Det har inte blivit så mycket bakande på sistone på grund av att Niilo har slutat att sova på dagarna. Det här med mellanmål för Niilo alltså. Shit va pigg han blev! Who knew?

Men så idag var han så trött och alldeles extra söt men ledsen så jag sjöng honom till sömns. Han kramade min hand hårt tills han till slut somnade. Nu har han sovit sen 20.30, så jag har hunnit svara på mail, fixat en massa inför lite roligt bakande till studenter, och helt plötsligt blev jag bara SÅ sugen på att hitta på ett nytt recept. Ut på google och hittade ett, men hade inte allt hemma, så jag blev tvungen att tänka ut ett själv. Resultatet verkar bli bra vänner, MYCKET bra. Hoppas jag inte lovar för mycket nu bara.

Imorgon blir en rolig dag hoppas jag. Vill nästan påstå att jag tror det. Ska ner på stan efter lunch först, och lite senare möta upp Charlotte för lite shopping. Fast roligast ska det bli att bara snacka skit, eftersom vi inte har setts på ett tag. Okejdå, det ska även bli roligast eftersom jag numera är något svår att handla kläder till. Min kropp har storlek mellan 38-44 beroende på vilken kroppsdel som ska kläs (där fick ni nåt att klura på). Sen ska Kimmo komma svepande som en riddare på en silverhäst (passat kombi, grå med trasigt blinkersrelä så blinkersen låter tikktikktikktikktikktikktikkk även fast man inte använder den) och plocka upp mig för sommaravslutning/nåt slags kundevent på mitt jobb. Spännande värre!

Hej Bullen! När jag bakar kakor som bara ska vara inne i ugnen i tio minuter brukar jag sätta mig framför ugnen för att jag tycker det är spännande att se hela avbakningsprocessen. Är jag normal?

Mvh// Surdegen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback