Älskar att bo vid Mälaren!

När jag var i de jobbigaste tonårsåren avskydde jag Västerås. Men nu trivs jag nästan ofärskämt bra. Det är nära till allt, och på sommaren är det så vackert! Stan vaknar till liv och det är alltid nära till vatten.

Idag tog jag en omväg ner till city. Gick själv på stan en liten stund först men hittade nada. Sen mötte jag upp Charlotte och försökte hjälpa henne att hitta en klänning, men det gick inget bra. Jag var helt snurrig i värmen så jag tänkte inte ens på att ta en bild. Det var i alla fall kul att ses!

Från stan begav jag+ resten av min lilla familj till Framnäs för att träffa lite kompisar från jobbet med familj. Odeén stod som alltid vid grillen och det blev både tipspromenad och andra lekar med barnvänliga priser så som knivar och whiskyglas. Allt för de små, inte sant? =)

     


Och så till det kanske största idag! Niilo pressade fram två små små riskorn i underkäken idag. Äntligen! Som han har gnällt, haft svårt att somna och bitit sönder typ allt som han har fått tag på. Det sistnämda kommer han ju förmodligen inte sluta med i alla fall, men det känns som en liten seger. Är så glad för hans skull! Förhoppningsvis kanske han slipper ha lika ont ett tag framöver...De är ju inte helt uppe än heller, men nu ser man dom lite iaf. Han rev sig med tungan på dom idag så det blödde. Men idag har han tagit igen all sömn han har missat. Sov hela förmiddagen i princip.

Grattis Niilo! Eller Herkules, som jobbkollegorna har döpt honom till =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback