Utskälld i tvättstugan

Som rubriken lyder. Det är sant! Blev så ställd så jag blev helt tyst vilket inte är helt vanligt. Eller okej, jag erkänner, jag är faktiskt rätt konflikträdd så fort det handar om människor jag inte känner. De som känner mig kan jag gärna bråka med utan rädsla.

Det bästa av allt är att jag i den här tvättstugekonflikten faktiskt hade rätt. RÄTT RÄTT RÄTT! IN YOUR FACE ANGRY COUPLE! Det var två mot en. Ett elakt, bittert och helt galet otrevligt par kom ner mitt på dagen när jag stod och tvättade. Ryckte upp dörren och skrek "MEN VA F**N GÖR DU? STÅR DU HÄR OCH TVÄTTAR???" Jag svarade såklart "ja?", eftersom det var rätt uppbenbart var som brukar hända i just TVÄTTstugan. Tanten gastar vidare "MAN FÅR FAKTISKT INTE TVÄTTA PÅ SÖNDAGAR!" och hänvisade till en skylt där det klart och tydligt stod:

"STYRELSEN HAR BESTÄMT ATT TVÄTTIDER NU SKER MÅNDAG-LÖRDAG SAMT TVÅ TVÄTTIDER PÅ RÖD DAG (SÖNDAGAR)"

Gubben gastar vidare "KAN DU INTE LÄSA VA? SKA DET VARA SÅ SVÅRT? FÖRRA HELGEN VAR DET LIKADANT. DEN DÄR JÄÄÄÄÄVLA STYRELSEN MIXTRAR MED DET ELEKTRISKA SÅ TVÄTTMASKINERNA FUNGERAR. DE SKA INTE FUNGERA EFTERSOM MAN INTE FÅR TVÄTTA. BLIR SÅ JÄÄÄÄÄVLA FÖRBANNAD!!"

Visste inte riktigt vad jag skulle säga. Det hela blev ju så pinsamt eftersom det faktiskt stod på lappen att jag fick tvätta TVÅ TVÄTTIDER PÅ SÖNDAGAR. Visade den andra lappen med alla tvättider också att jag hade bokat in dessa pass. Datumet stämde, allt stämde. Men paret valde att läsa halva lappen, och titta på halva tvättschemat eftersom de så uppenbart hade fel. Hade ju blivit riktigt pinsamt att erkänna efter att de har stått och skrikit på mig. Jag - snäll som jag är och uppfostrad till att respektera de äldre sa bara "jaja, ber om ursäkt om det har blivit ett missförstånd. Men nu har jag precis dragit igång två maskiner och jag tänker faktiskt tvätta klart dom.

Till svar får jag bara mer skäll.

"ATT DET SKA VARA SÅ JÄVLA SVÅRT. NU ÄR DET VI SOM RINGER IN ETT KLAGOMÅL TILL STYRELSEN PÅ EN GÅNG. SÅ HÄR FÅR DET FAN INTE GÅ TILL!"

Suck...

önskar SÅ att jag hade fått lyssna på det där samtalet till styrelsen när de påpekar att två tvättpass på sönddagar är uppsatta. Det hade varit roligt. Tyvärr är det väl sådär med såna människor som är så elaka och inte kan lyssna på andra att det inte spelar någon roll vad någon säger, eftersom dom ändå alltid har rätt av någon konstig anledning....



Kommentarer
Postat av: Anka

Att de ens orkar??!! De kan ju inte störa dem... Menar vi bor ovanför tvättstugan här å vi har aldrig hört den. Bitterfittor...

2010-07-26 @ 09:08:04
URL: http://blomsteranka.blogg.se/
Postat av: Hannah

Haha, men seriöst. Ditt hus borde ju inte få ha tvättstugor så mycket som händer där. Men vilka jävla tomar alltså! Jag hade nog börjat gråta, men det är ju jag det =) Puss!

2010-07-26 @ 09:38:39
URL: http://systerii.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Har du sådär ärtiga örhängen i tvättstugan? Loves it!!

2010-07-31 @ 23:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback