Kastrullsolo och ätbara presenter!

Har jag haft tråkigt eller har jag haft tråkigt? Det hela redde visserligen upp sig när Kimmo kom hem, men idag har jag varit en snäll mamma. Tänkte att jag skiter totalt i måltider på rätt tider för Niilo. Killen behövde seriöst sova. Onekligen. Han har sovit hela dagen. Kid you not! Såhär har det sett ut:

09.30 Niilo vaknar - Vällingdags

10.30 Niilo somnar igen

13.30 Niilo vaknar. Sjukt sen lunch och inget mellanmål innan. Ujujujujuj...

15.00 Niilo somnar igen

17.30 Niilo vaknar och får mellanmål

I vanliga fall äter han 08.00, 10.00, 12.00, 15.00, 18.00. Men man ska ju lita på den där modersinstinkten sägs det. Och den sa till mig högt och tydligt: Låt pojkstackarn sova!

Lyckades på något vis hålla honom vaken till Kimmo kom hem strax efter sju. Jag tog bland annat fram alla kastruller och körde världens trumsolo- Niilo var inte lika imponerad som jag över min påhittighet. Däremot när jag drog en papperskasse över huvudet mitt skrattade han så han nästan kissade på sig. Tack för den liksom...!

Hann iaf baka lite jordnötskakor. Man ska inte ha jordnötter hemma när man har barn. Det lärde vi oss på BVC. Så jag fick panik och bakade in dem i kakor. Tänker ta med en burk till Hannah imorgon.

Blev så glad när Kimmo kom hem. Jag hade till och med kommit ihåg att ta fram laxen ur frysen! En festmåltid skulle tillagas. Men vi glömde visst att packa upp kylvarorna när vi kom hem från affären igår så det fick bli en något ofestligare meny. Till vår stora glädje räddade Maria B upp kvällen eftersom jag som present för att jag vattnade hennes blommor hade fått italienska mandelskorpor och dessertvin.  Jag älskar presenter man kan äta. Men det kanske inte är nån större skräll?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback