Växtvärk!

Ni vet det här uttrycket "Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket"?
Ha det i åtanke när ni planterar.

Jag skulle plantera den nyinköpta klematisen i en gigantisk kruka, och hade en 10kilos säck med rosjord. Lite käckt hoppade jag i passande kläder och lekte trädgårdsmästare a la Bo Rappne (visst heter han så - han i Äntligen Hemma som planterar??). Har sett att han brukar lägga säcken i krukan bara lyfta upp den och vips så ligger jorden i krukan. Utan jordspill och smuts! Så långt är allting bra och logiskt va? Ja - om man nu inte glömmer att göra snittet längst ner och istället gör det längst upp på säcken. Jag la alltså säcken i krukan. Gjorde några snitt från mitten och upp, kände mig skapligt nöjd och sådär mys-händig...tills jag började strö ut jorden och skulle dra upp säcken.... Kimmo kom förbi och tittade lite medlidsamt på mig och frågade om det inte hade varit bättre att snitta säcken i botten. "Jo", sa jag..."Typiskt..."

Hade ju vid det här laget hällt ut hälften av jorden och försökte förgäves få ut säcken. Det slutade med att jag fick ta en kastrull och lägga jorden i en annan kruka, för att sedan ta bort säcken och hälla i jorden i rätt kruka igen. Hehe.

Här gapar jag efter mycket:



Här mister jag hela stycket:



Efter mycket om och men känner jag mig skapligt nöjd med mitt planterande!



OM JAG BARA HADE NÖJT MIG NU HADE BLOGGINLÄGGET VARIT FÄRDIGT NU, MEN NEJ - JAG ÖPPNAR MIN STORA TRUT OCH GAPAR EFTER MYCKET IGEN!


Säger till Kimmo "Ta en bild på mig och Klematisen!"

Här gapar jag efter mycket och mister dessutom hela stycket:




Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag vet =) Det är nääästan lite äckligt så fint det är =)



Haha åååh älskart! Trädgårdsmästarn Kajsa på ballen. Måste få komma dit och hänga snart. Kanske redan idag, nu börjar jag få panik, så längesedan vi sågs. Vi gör såhär, jag hör av mig under dagen, slutar 16, kanske kan komma förbi? =) Puss och kram!



ps. Älskar kjolen!! Superfin!

2010-05-10 @ 06:28:16
URL: http://systerii.blogg.se/
Postat av: Anka

Haha gillar att du går in så seriöst i ditt planterande att du tillåmed har GUMMISTÖVLAR på balkongen :D

2010-05-10 @ 10:22:38
URL: http://blomsteranka.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hannah!: Oh JA, ringmigringmigringmig!



Annica: Ja, det är en av mina mindre smickrande men underhållande (om du frågar min sambo iaf) sidor. Ska man göra något - dress the part! Fast gummistövlar kanske var liiite att ta i? Haha, ja som sagt... man måste bjuda på sig själv!

2010-05-10 @ 11:34:39
URL: http://attvarakajsa.blogg.se/
Postat av: Emma J

Hahaha! Älskar vattenbilden. :)

2010-05-10 @ 17:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback