Hur ska jag klara av detta?

Har varit lite ängslig och orolig ett tag nu. Det känns som att hösten närmar sig och att det är så mycket ovisst. Jag har nämligen sökt in till högskolan (har pratat med min arbetsgivare så nu kan jag skriva det här).

Informationsdesign, inriktning Textdesign
är det tänkt, och jag hoppas såklart på att jag kommer in. Samtidigt känns det redan nu riktigt jobbigt när jag tänker på att lämna Niilo om dagarna, fastän jag inte är ett dugg orolig eftersom han ska vara hemma med Kimmo fram tills han fyller ett år (!) i november. Vet inte hur vi löser november-januari eftersom han förmodligen inte får någon dagisplats förrän i januari.

Har haft svårt att sova över detta!  Jag saknar Niilo när han sover middag, och även om jag inser att det inte låter riktigt friskt så är det så. Förstår inte hur jag ska kunna lämna honom en hel dag. Tidigare när jag har lämnat bort honom till barnvakt eller så, så har jag ju hittat på något kul med Kimmo och tiden har gått så fort. Får hoppas att det blir likadant på högskolan om jag kommer in. Det hela känns jätteläskigt, men jag vill ju verkligen gå. Funderar mycket på hur det ska gå att plugga med barn, men jag är ju knappast den första eller den sista.

Något positivt idag var ju att skatteåterbäringen kom! YES! Den kommer förmidligen försvinna lika fort eftersom jag behöver en cykel :)


Det värsta är att Niilo inte ens kommer sakna mig i höst, han är ju världens coolaste dude och tar livet med en klackspark!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback