Har inte gjort något dumt,

men somnade på soffan ändå. Annars brukar det ju alltid vara så i amerikanska tv-serier att man sover på soffan när man har gjort något dumt, ni vet. Men jag sover mer än gärna på soffan. Jag har nämligen blivit för tjock för sängen. Det är sant! Vi har världens mjukaste säng, och min rygg dör en smula varje gång jag sover i den numera eftersom jag trycks ner till sängens botten och ligger jättekonstigt. Så nu är de här sista tio kilorna inte bara en hälso- och ytlighetssak. Nu är det rent ekonomiskt också! Och rent stolthetsmässigt. Skulle aldrig i mitt liv köpa en ny säng på grund av att jag har blivit fet. Nej, då får jag ha ont i ryggen. Har gått ner ett halvt kilo i veckan trots grillfester och pecanpaj som jag såklart inte kunde låta bli. Bättre än inget.

Det är grått idag ute. Men det gör inte så mycket. Ibland är det till och med lite mysigt! Hoppas regnet håller sig borta bara, har tänkt att gå en promenad. Men nu såg jag att det redan regnar...jaja. Det blir nog bra. Får gå med bara axlar så kanske regnet svalkar skönt på den brända huden. Perfekt!

Vilket ovärt inlägg detta blev, men det kanske händer något superspännande under dagen, det vet man aldrig!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback