Baka baka, massa cupcakes!

Åh va roligt att få baka igen! Kimmos äldsta systerson tar studenten så jag ska göra cupcakes a la student. Blir roligt. Självklart kommer bilder & recept upp här imorgon. Idag har jag varit på stan med Kimmo & Niilo. Var tvungen att handla lite inför baket, och sen köpte vi hörselkåpor till Niilo inför studentfirandet imorgon, kan nog komma att bli lite höga ljud.

Vi köpte Peltor for Kidz hörselkåpor. Den här bilden är lånad från www.kotteshoppen.se


Niilo åt spagetthi och köttfärsås på stan idag för första gången. HERREGUD så kladdigt, gick inte att få bort. Testade det där avskyvärda sättet som alla mammor gör med spott i ansiktet till och med. Inte ens det gamla husmorstricket fungerade. Så han fick vara skitig, han är ju faktiskt barn. Då är det okej att vara en lort ibland. Köpte även spraylim. Tro det eller ej så ingår det i dekorationsdelen av cupcakesen, ni får se sen!

Snart kommer syrran hit och håller mig och Niilo sällskap medan jag sätter igång med smeten. Tack och lov för att Kimmo fixade en hushållsassistent till mig. Det går liiite smidigare nu kan jag lova.

Hörs snart igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback